donderdag 14 augustus 2014

Erotiek in de sauna

                                     
We gaan een dagje naar de Zwaluwhoeve, Jan en ik. Een sauna op de Veluwe. Na een uur rijden vinden we nog net een parkeerplaats. De incheck duurt een kwartier. We hebben voordeelkaartjes. Twee voor de prijs van één, betekent ook één sleutel voor één locker. 

Het is druk. Snel kleden we ons uit en proppen onze winterkleren in het kastje, die er tot een paar keer toe weer uitrollen. Het beloofde lekkers blijkt een koffiekoekje te zijn. We hebben afgesproken om elkaar niet op de lip te gaan zitten.

Maar gaan toch eerst samen naar het Turkse bad, waar de stoom net begint op te trekken en veel mensen met rode konen en verwarde haren zitten. Midden in het blote groepsgebeuren, staat een jonge man op en loopt naar de uitgang. Ondanks zijn voorovergebogen houding steekt zijn lust zichtbaar de kop op.

Als de ruimte zich sissend opnieuw met stoom vult, krijg ik de associatie met de gaskamers van Auschwitz. Dat krijg je ervan als je reïncarnatietherapeut bent. Snel vertrek ik naar buiten waar gelukkig geen stoom is.
Ik hang mijn badjas op een overdekte kapstok en ga te water in het buitenbad. Na een aantal baantjes gezwommen te hebben zoek ik mijn jas op, waar - zoals blijkt - zes anderen bovenop hangen. 

Koud van het lange zoeken ga ik naar de muzieksauna. Daar zit je met je rug tegen de houten wand met een reling ervoor. Een moeder en dochter zitten aan de overkant tegenover mij. De moeder beweegt haar lippen. Ze zingt en zit wijdbeens met haar knieën omhoog, pulkt met duim en wijsvinger aan haar schaamhaar. Wanneer ik zie dat haar vinger helemaal in de bos haar verdwijnt, vertrek ik snel. Nog net zie ik hoe ze haar vinger onder haar neus houdt. Creatief neuspulker? 

Buiten gekomen loop ik naar het bubbelbad, dat net overweldigd wordt door een zwaar behaarde man. Zijn kolossale afmeting en afgezakte borsten inclusief verdere uitlubberingen vullen het bad volledig. Dan maar naar de scrubruimte. Daar staat tussen nog veel anderen een fris jong stel, waarvan de man - de trotse eigenaar van een welgevormd lichaam - zich door de masserende handen van zijn vriendin laat scrubben. Verheerlijkt steekt hij zijn armen de lucht in.

We lopen langs de zonnebank -  die we vanmiddag gaan doen - richting lunchruimte.
Er is een uitgebreid buffet. Omdat we niet van te voren geboekt hebben, zitten we in een nogal krappe hoek. Ik zit met mijn rug naar het buffet en het publiek. En heb zicht op één tafel met echtpaar, waarvan de man met zijn badjas losjes om zich heen wijdbeens zit. Zijn geschoren rode scrotum gloeit me tegemoet. Ik zeg tegen Jan dat hij nu niet achterom moet kijken. Iets wat hij natuurlijk wel doet.

Deze dag zorgt voor heel wat ongewilde confrontaties.
Na de lunch nemen we nog een keer de heetste sauna. Maar ik hou mijn ogen nu stijf dicht. Ook hou ik ze dicht als er iemand op het bankje boven me over me heen stapt. Ik heb zo wel genoeg ongewenste beelden gezien vandaag.

In de rustruimte doen we nog een dut en hijsen ons in de verkreukelde kleren.
Voor mij even geen sauna meer. Vandaag werd mijn erotiek vermoord.
“Ben ik een zuurpruim aan het worden, of hou ik gewoon niet van de sauna?”
“Het was een bijzondere dag”, zegt Jan diplomatiek, terwijl we naar huis rijden.


Copyrights Laura Daggers is tevens Regressie- en Reïncarnatietherapeut Hoofddorp 
https://www.lauradaggers.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten